FAQ
Inklapbare content
Heb ik een account nodig om mijn bestelling te plaatsen?
Nee, je kunt bij root een bestelling plaatsen zonder account. Als je wel een account aanmaakt, krijg je de volgende voordelen:
- Je bestellingen volgen en eerdere aankopen bekijken
- Direct vanuit je account vragen voor een ruil of een retour
- Je adres- en kaartgegevens opslaan zodat je in de toekomst nog sneller kunt afrekenen
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Bestellingen worden doorgaans binnen 1 werkdag verwerkt. Je ontvangt een e-mail met volginformatie zodra je bestelling is verzonden.
We verzenden van maandag tot vrijdag, met uitzondering van feestdagen. root vertrouwt op Bpost om alle bestellingen te verzenden. Wij betalen voor extra verzekering en je ontvangt een tracking code.
Leveringen gebeuren op werkdagen tijdens de normale kantooruren; niet op feestdagen.
Hoe kan ik mijn cadeaubon inwisselen?
We bieden 2 soorten cadeaubonnen aan:
Digitale cadeaubonnen
Bij aankoop van deze digitale cadeaubon wordt een unieke code aangemaakt die je meteen ontvangt via e-mail, na je aankoop. Voor het inruilen van de cadeaubon kan deze code ingevoerd worden bij het afrekenen om de waarde van de cadeaubon af te trekken van het totaalbedrag van de bestelling.
Papieren cadeaubon
De papieren cadeaubonnen worden thuis geleverd in een cadeauverpakking die je persoonlijk aan de ontvanger kunt overhandigen. Deze cadeaubon kan uiteraard online gebruikt worden, door de code op de bon in te voeren bij het afrekenen. De waarde van de cadeaubon wordt dan afgetrokken van het totaalbedrag van de bestelling.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Je mag tot 14 dagen na aankoop je bestelling retourneren. Zijn er echter 14 dagen verstreken na je aankoop, dan kunnen we je retour helaas niet accepteren. Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet je artikel ongeopend, ongebruikt en in dezelfde staat zijn als waarin je het hebt ontvangen en moet het in de originele verpakking zitten.
Neem contact op met hallo@root-natuurlijk.be om de retourgegevens op te vragen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van de verzendkosten voor het retourneren van je artikel. Verzendkosten worden niet gerestitueerd. Als je je geld terugkrijgt, worden de kosten van de retourzending van je geld afgetrokken. Alle goedgekeurde retourzendingen moeten naar ons worden teruggestuurd met een traceerbare verzendmethode.
Nadat we je retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd, zullen we je een e-mail sturen om te bevestigen dat we het geretourneerde artikel hebben ontvangen. Bovendien zullen we je op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van je restitutie- of ruilaanvraag. In geval van goedkeuring van de restitutie zal deze binnen een bepaald aantal dagen automatisch worden teruggestort op je creditcard of oorspronkelijke betaalmethode. Indien je koos om je artikel(en) te ruilen, worden deze opgenomen in het normale leveringsproces.
Ik kan geen bestelling plaatsen, wat moet ik doen?
Stuur een e-mail naar hallo@root-natuurlijk.be
Welke betaalmethoden accepteert root?
root accepteert betalingen met:
- Bancontact
- Visa
- Mastercard
- Maestro
- Paypal
- Apple Pay
- Google Pay
Blijven mijn persoonlijke gegevens veilig?
We houden je persoonlijke gegevens privé en vertrouwelijk en geven ze alleen door met jouw toestemming of als het wettelijk is toegestaan. Raadpleeg voor meer informatie het privacybeleid van root.
Hoe kunnen we contact opnemen met root?
We zijn bereikbaar via e-mail: hallo@root-natuurlijk.be
We streven ernaar om binnen 24 uur te reageren, maar tijdens drukke periodes zoals feestdagen kan het iets langer duren voordat we contact met je opnemen.